×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

علیرضا ارجمندی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز با حضور خبرنگاران در مجتمع گردشگری ماهان تندیس قم برگزار شد با بیان اینکه به دلیل قرارگیری استان قم در شاهراه ارتباطی بین ۱۷ استان کشور سالانه میلیون‌ها گردشگر از استان قم عبور و بازدید می‌کنند اظهار کرد: میزان اقامت مسافر ان و حفظ ورودی گردشگران به استان مهمترین دغدغه است که باید با حمایت از بخش‌های خصوصی و اعطای وام‌های با درصد پایین زیر ساخت‌های مناسب برای این بازار بزرگ درآمد استانی را ایجاد و توسعه دهیم.

وی تصریح کرد: متأسفانه بروز بیماری کرونا بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال به صنعت گردشگری قم خسارت زده که البته این امر موجب از دست رفتن بیش از چهار هزار و سیصد شغل نیز شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری قم با بیان اینکه در دوران قبل از کرونا با کمبود تخت خالی و رزو طولانی مدت آن توسط گردشگران روبرو بودیم بیان کرد: هم اینک که تهدید کرونا در حال فروکش کردن است، می‌طلبد که بخش‌های خصوصی با حمایت دولت و بانک‌ها پای کار بیایند و این تهدید را به فرصت بازسازی و ایجاد زیر ساخت مناسب تبدیل نمایند.

ارجمندی گردشگری زیارت را با وجود اماکن مذهبی مهم در استان از شاخصه‌های مهم بر شمرد و خاطر نشان کرد: ایجاد هتل‌های پنج ستاره و محل‌های اقامت مناسب و مطابق با استاندارهای روز می‌تواند در جذب و مانایی مسافرین کمک شایانی نماید.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۳ پروژه در خصوص میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی در استان در حال انجام است گفت: بهره برداری از بخشی از این پروژه‌ها به زودی کلید خواهد خورد و شاهد اتفاقات خوبی در این عرصه خواهیم بود.

شایان ذکر است مجتمع گردشگری ماهان تندیس قم یکی از اماکن اقامتی و توریستی و در ابتدای جاده قم سلفچگان می باشد که قابلیت جذب گردشگر در چنین مکان‌هایی به وضوح دیده می‌شود.


Verified by MonsterInsights