×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

ه گزارش قم گویا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم، حامد حجتی در حاشیه ویژه برنامه فرهنگی واحد سیار روستایی کانون در روستای سراجه، به نام‌گذاری دومین روز هفته ملی کودک به عنوان «کودک، باورهای دینی و معنویت» اشاره کرد و گفت: واحد سیار روستایی کانون به همین مناسبت عازم روستای سراجه، زادگاه شهید محمد حسین فهمیده شد تا پیام‌آور شادی و نشاط برای کودکان این روستای کمتر برخوردار باشد.

وی به جایگاه والای شهید محمد حسین فهمیده اشاره کرد و گفت: شهید فهمیده نماد شهدای نوجوان است و حضرت امام خمینی(ره) در پیامی تاریخی با واژه «رهبر» از این شهید ۱۳ ساله تجلیل و تکریم کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم بر ضرورت الگوسازی در حوزه کودک و نوجوان تأکید کرد و گفت: شهید فهمیده یکی از بهترین الگوها برای کودکان و نوجوانان است.

حجتی، همچنین به محرومیت روستای سراجه اشاره کرد و گفت: به این روستای شهیدپرور که ۷۵ شهید را تقدیم انقلاب کرده است باید توجه بیشتری داشت و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم تلاش کرد به مناسبت هفته ملی کودک، سهمی در خوشحالی کودکان این روستا داشته باشد.

وی افزود: استقبال خانواده‌ها و اشتیاق کودکان از برگزاری این برنامه فرهنگی، تکلیف ما را بسیار سنگین کرد که توجه بیشتری به روستاهای استان و مناطق کمتر برخوردار داشته باشیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم تأکید کرد: روستای سراجه با وجود محروم بودن از خدمات فرهنگی و هنری، رنگ و بوی مذهبی خوبی دارد و خانواده‌ها با نشاط خاصی به مسائل فرهنگی علاقه‌مند بودند و این نشان می‌دهد که فرهنگ ایثار و شهادت در این منطقه ساری و جاری است.

خاطرنشان می‌شود برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم همزمان با هفته ملی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهرماه با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» در سطح شهر قم، روستاهای استان، مراکز کانون و فضای مجازی برگزار می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


Verified by MonsterInsights