×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر

در ابتدای این نشست، عمرانی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم ضمن تسلیت رحلت پیامبر و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، درگذشت عالم ربانی، علامه حسن زاده آملی را ضایعه‌ای بزرگ دانستند و این برنامه را تلاشی در جهت بزرگداشت مقام علامه حسن زاده بیان کرد. ایشان همچنین پیام مقام معظم رهبری به مناسبت رحلت علامه حسن زاده را قرائت کردند.

سپس علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ضمن تسلیت شهادت امام رضا و تشکر از برگزاری این برنامه، شوق به علم آموزی، ادب، احترام و قدردانی نسبت به اساتید و توجه به معارف اهل بیت (ع) و عبادت با حضور قلب را ۳ ویژگی برجسته و از جمله علل موفقیت علامه حسن زاده آملی بیان کردند. ایشان همچنین دو کتاب «الهی نامه» و «نامه ها و برنامه‌ها» را که مجموعه مناجات‌ها و نامه‌های گردآوری شده‌ی علامه حسن زاده آملی است را از جمله کتاب‌های مناسب برای عموم مردم برای شناخت بیشتر نسبت به این عارف وارسته دانستند.

در ادامه برنامه، آیه الله استاد حسن رمضانی از شاگردان برجسته علامه حسن زاده آملی، علامه حسن زاده آملی را از نظر علوم، معارف، فنون، کثرت کتب منتشر شده، سیر و سلوک و اربعینیات منحصر به فرد دانستند.

این استاد حوزه علمیه، شروع فعالیت‌های سیاسی علامه حسن زاده آملی را از سال ۱۳۴۲ و پس از دیدار با امام خمینی (ره) دانستند. ایشان اضافه کردند که علامه حسن زاده در طول سال های قبل و بعد از انقلاب اسلامی، همواره حامی امام، مقام معظم رهبری و انقلاب بوده اند.

ایشان در پایان دلنوشته زیر را که در رثای عروج ملکوتی استاد شان حضرت استاد علامه حسن زاده آملی (قدس سره) سروده بودند خواندند:

ای آیت حسن ایزدی تو

وی غایت عشق سرمدی تو

 

از روز ازل چو رخ نمودی

از خلق و خدای دل ربودی

 

دل بردن تو زخلق هویدا

دل بردن تو ز حق نه پیدا

 

حق داده خبر ز دل رباییت

مصداق یحبهم خداییت

 

او دل برده ز تو چنانکه هستی

تو برده دل خدای هستی

 

چون بنده حسنی و جمالی

هم مظهر عشقی و دلالی

 

رفتی به بر حضرت دلدار

تا بهره بری ز وی دگر بار

 

گیری چو به بر جان و دل آرام

از وی بستانی تو همی کام

 

اکنون که در آغوش خدایی

فارغ تو ز رنگ ماسوایی

 

ما غمزده در دیار غربت

سرگشته و مبتلا به دردت

 

یادی ز (سحر) اگر نمایی

از مشکل وی گره گشایی


Verified by MonsterInsights