×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
طرح «حامیم» و شناسایی دانشجویان فعال و مستعد در عرصه‌های فرهنگی سیاسی و اجتماعی

حجت‌الاسلام اسماعیل پوررضا روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به طرح فوق افزود: پیرو سخنان خردادماه سال ۹۸ رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه حل برخی مشکل‌ها برای ارتقای جامعه، توسط مسئولان امکان پذیر نیست، و باید به صورت مردمی صورت بگیرد، ما نیز در نهاد نمایندگی دانشگاه‌های استان در میان دانشجویان حلقه‌هایی شناسایی کردیم که سابقه عضویت در تشکل‌های سیاسی، کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های علمی و همچنین فعالیت‌های رسانه‌ای دارند.
وی با اشاره به اینکه این دانشجویان قرار است، در شهر مشهد و در اردوگاه‌های مجزا راجع به مسائل گوناگون سیاسی، فرهنگی و علمی ضمن بیان نظرها و دیدگاه‌های خود آموزش‌هایی نیز فرا بگیرند خاطرنشان کرد: آرزوی همه مردم ایران تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی است، و این طرح نیز در همین راستا به اجرا گذاشته می‌شود.
مسئول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه قم نیز با اشاره تاکید رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به موضوع جوانان گفت: با توجه به وجود جوانان نخبه در دانشگاه‌ها، طرح حامیم به دنبال ایجاد انسجام بین این نخبگان، از طریق ارایه آموزش‌های لازم می‌باشد.
حجت‌الاسلام رضا نوروزی با بیان اینکه بعد از شیوع کرونا به دلیل حضور نداشتن دانشجویان در دانشگاه، مجموعه‌های دانشجویی نیز گسسته شد گفت: یکی از هدف‌های طرح حامیم این است که جمع‌های دانشجویی را بار دیگر منسجم کند، که نقش فعال و جدی خود را ایفا نمایند.
وی همچنین مخاطب این طرح را دانشجویان دغدغه‌مند و کنشگر که برای جامعه ملی و مذهبی خود آماده قدم برداشتن هستند ذکر کرد و بیان داشت: این طرح از ۱۹ مردادماه تا سوم شهریورماه با حضور دانشجویان دانشگاه‌های قم در مشهد اجرا خواهد شد.
مسئول نمایندگی رهبری در دانشگاه قم ادامه داد: دانشجویان در قالب سه گروه در این طرح شرکت می‌کنند و نخستین گروه که شامل ۱۲۰ تَن از دانشجویان دختر هستند، ۱۹ مردادماه اعزام خواهند شد.
وی با بیان اینکه دومین گروه دانشجویان اعزامی را نیز ۱۱۰ تَن از دختران تشکیل می‌دهند یادآور شد: این گروه ۲۶ مردادماه و سومین گروه هم که ۱۱۵ تَن از دانشجویان پسر می‌باشند، ۲۷ مردادماه اعزام می شوند و این طرح تا سوم شهریورماه ادامه پیدا می‌کند.
وی با بیان این که برای این طرح سه نوع محتوی و آموزش معارفی در نظر گرفته شده که دانشجویان به اختیار خود می‌توانند یکی را انتخاب کنند و با ذکر این نکته که آموزش‌های مکمل و همچنین کلاس‌ها، دوره‌ها و کارگاه‌های معرفتی نیز بخش دیگر این طرح است گفت: این آموزش‌های تکمیلی در موضوع هایی مانند کار تشکیلاتی، جهاد تبیین، ارتباط موثر با دیگر دانشجویان، مدیریت رسانه و فضای مجازی و کرسی‌های آزاد اندیشی است.
وی افزود: با توجه به همزمانی انجام این طرح با ماه محرم، برنامه‌های فرهنگی و مذهبی نیز بخشی از آن به شمار می‌آید.
نوروزی بیان کرد: محورهای طرح مذکور ناظر به خانواده و ازدواج، اخلاق فردی و اجتماعی و همچنین تاریخ تمدن است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights